Dag 19: Capitol Reef

2 augustus 2018 - Capitol Reef National Park, Utah, Verenigde Staten

Rond een uur of half 9 vertrokken we naar de volgende bezienswaardigheden en camping in Capitol Reef.
Aller eerst was er gelegenheid om nog een snelle boodschap te doen naast de camping en hierna begon de dag echt. We reden als eerst naar het Goblin Valley state park, een bijzonder uitstapje. Hier waren enorm veel verschillende vormen en maten van apart gesteente en zand. De verschillende zogenaamde goblins, of hoe wij ze noemde paddenstoeltjes van de smurfen, waren super leuk om te zien. Weer totaal iets anders dan wat we voorgeen gezien hadden! De vormen van de Goblins, zoek maar eens op op google, zijn ontstaan door zacht zandsteen wat geërodeerd is tot deze bijzondere vormen. Het rood en oranje gekleurde gebied was een plezier voor de ogen, waarbij de zon weer een handje mee hielp, want bij iedereen stond het zweet weer op de rug. Er was een leuke trail tussen het zandsteen door en konden hierdoor de goblins aanraken en van dichtbij bekijken, wat best bijzonder was. De terugweg naar de camper leek een interessante wending te krijgen, want Michal dr ketting was kapot en verloor hierdoor een kostbaar sierraad. Maar merel was zeer scherp en vond hem al redelijk snel terug!
We keken nog een keer naar het aparte uitzicht en stapten daarna in de camper om de reis te vervolgen naar de lunchbestemming. We belande bij het visitor center van Capitol Reef, met een bijzonder uitzicht op de mooie bergen. We liepen nog even door het center heen en gingen op een mooie omgeving lunchen, tussen al het groene gras en de mooie bomen en op de achtergrond de mooie bergen was het zeer aangenaam.
Na de lunch reden we naar de camping en tevens het slechte weer tegemoet helaas. Het begon flink te regenen en dat bleef de rest van de middag ook zo. Ouderwets spelletjes en lekker rustig in de camper bivakeren dus. Totdat Jip, Koen en ik het zat waren en hadden besproken dat overal waar we een zwembad hadden, er gebruik van moesten maken. Snel zwemspullen aangedaan en in de kou het zwembad in gesprongen, toch wel heel ff lekker, maar al snel erg koud en toch maar voor een warme douche gekozen. Toen de regen eenmaal weg was getrokken, was het tijd voor het avondmaal bij het restaurantje/tentje op de camping. De een vond het heerlijk, de ander had wat anders ervan verwacht, maar iedereen was voldaan.
De avond is afgesloten met zoals gewoonlijk, de spelletjes. En eenmaal schuddend in de camper van de stevige wind die tevoorschijnt kwam na 10en gingen de oogjes dicht. Klaar om morgen weer een dag te beleven.
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade