Dag 21: Bryce Canyon National Park

4 augustus 2018 - Bryce Canyon National Park, Verenigde Staten

Vandaag stond er weer een leuke warme dag op t programma. Merel werd om 08.00 opgehaald om tot 13.00 paard te rijden door de Red Canyon, super gaaf dus! Wij gingen rond een uur of 9-half 10 opweg met de shuttlebus naar Sunset point in Bryce Canyon, hier liepen we met aan de rechter hand het fantastische uitzicht, naar een volgend uitzichtpunt Sunrise. Hier zijn Paula, Iris en ik een stukje de Canyon in gewandeld op enorm smalle en steile paadjes, met aan de rand van je voeten ongeveer de afgrond liggend. Spannend maar wel super mooi om te zien! Knap van Iris en Paula, omdat ze allebei flinke hoogtevrees hebben en toch super stoer de afgrond in keken. Iris en ik hebben zelfs samen een foto gemaakt op de rand van de afgrond! Dave en Koen bleven samen boven, Dave had helaas last van hoofdpijn en koen vond het wel gezegend.
We hebben van het uitzicht genoten met de al flink warm wordende zon. Het is mooi om te zien hoe door de erosie de zand/rotsblokken in de aparte vormen zo gevormd zijn. Een uitermate bijzonder stukje natuur.
Na ongeveer een uur gewandeld te hebben zijn we met de shuttlebus weer naar de camper gegaan. Hier hebben we een lekkere duik genomen in het nu nog rustige zwembad, wat later op de middag veranderde in een bomvol badje.
We hebben lekker geluncht en Isa en Jip kwamen ons daarna weer ophalen om toch maar weer een duik te wagen in het zwembad. Deze was inderdaad naar verwachting ramvol, maar dat bezorgde ons niet minder plezier!
Aan het eind van de middag hebben we lekker gerelaxed en ons klaar gemaakt voor de ATV tour die we om 19.00 zouden gaan doen.
Om 18.30 gingen we naar de plaats waar we de buggy zouden huren. We kregen een dikke bak! Grote rode 4 persoons buggy, met achteraf flink wat power in zijn mars. We reden in een rij van 6 quads en buggys door een mooi gebied van bos en platteland en enkele uitzicht punten op de Canyons.
We begonnen de tour rustig, met Dave aan het stuur, en Koen ernaast. Iris en ik zaten achterin. Dave had het al snel door en gaf lekker gas, wat zorgde voor plezier bij de mannen, Iris vond dit toch af en toe een beetje spannend. We waren de laatste in de rij, dus expres lang wachten op het vrouwtje dat niet al teveel gas durfde re geven voor ons, en als we genoeg ruimte hadden flink het gaspedaal intrappen, heerlijk! Na ongeveer 25 minuten kwamen we ineens een Antilopen tegen! Zeer zeldzaam om deze in dit gebied van Amerika te zien, omdat er maar ongeveer 30 van lopen. Mooi om zo'n beestje te zien, wat wel grappig is aangezien we die verdomde beer niet zien maar dit beest wel! We vervolgde onze weg door smalle bospaadjes met flink wat kuilen en heuvels, waardoor de buggy flink door elkaar werd geschud. Mooi uitzicht hadden we ook ! Veel door de mooie bossen en hier en daar was er ineens weer een prachtig uitzicht op de canyons. We zijn onderweg ook gestopt bij een boom die al meerdere malen het slachtoffer is geworden van blikseminslag. Apart gezicht om zo'n boom te zien, totaal anders dan de bomen eromheen. We reden nog een stuk verder door het bos en toen mocht ik rijden! De reisleider was een super leuke vent en zelf heel enthousiast over het feit dat ik achter t stuur kroop. Ik was zelfs ' the men '! Super vet om zelf te kunnen rijden, lekker scheuren door de bossen en weilanden! Ik had er echt plezier in! Tijdens het rijden kwamen we, hoe toevallig het ook is, ditmaal 2 antilopen tegen in de bossen!
We reden nog een stuk door en lekker met af en toe flink het gas erop kwamen we van een leuke tour weer terug bij de eindbestemming. Nog complimenten van de tourleider gehad en hem bedankt voor de leuke ervaring.
Rond een uur of 21.00 gingen we bbqen en daarna was het tijd om ons bed weer in te duiken. Morgen wacht een lange reisdag van ca 6 uur ons op. Maar met een mooi vooruitzicht: Las Vegas!

1. Opie:
    5 augustus 2018
    Wat een prachtige foto's en weer z'n dag vol met belevenissen en wat gaaf he rijden in de buggie