Dag 9: Boise

23 juli 2018 - Boise City, Idaho, Verenigde Staten

Vandaag stond de dag in het teken van: reizen, reizen, walmart, reizen en zwemmen.
We reden van dayville, de mooie camping, naar Boise. Boise is een grote stad, en eigenlijk voor ons gelegen als een reis tussenstop om de aankomende dagen door te reiden naar verschillende bijzondere natuursverschijnselen en steden.

De hele dag reizen klinkt saai, maar dat is het zeker niet! Je ziet zoveel bijzondere landschappen en typische Amerikaanse dingen voorbij komen, dat die uren in de camper zitten zo voorbij vliegen.
Zo hebben we bijvoorbeeld herten langs de weg gezien, de typische amerikaanse houten huisjes, of het bijzondere landschapverschil die zich voordoet per uur!
Want dat vind ik nog wel het meest bijzondere aan het reizen, de verandering van het landschap. Plotseling rijd je in de dessert, terwijl we een kwartier geleden nog echr diep in de bossen waren. Dat is toch elke keer een gek gezicht.

Na 4 uur aan een stuk door rammen met de camper, maakten we een tussen stop bij de gigantische walmart, die erg bekend zijn in Amerika. In deze walmart, of terwijl winkelcentrum, kun je echt de hele dag zoet zijn. Van make up tot games tot eten, alles hebben ze daar. Behalve te bledjes om mee te tennissen in het water, die zijn helaas nergens te vinden. Elke walmart die we binnen komen, gaan koen, jip en ik de hele walmart door opzoek naar die bladjes. Maar tot ons verdriet vinden we ze niet, en de hoop is daarom ook weg dat we ze ook zullen vinden hier.
Lunchen doe je ook in de walmart, daar hebben ze namelijk zoals vandaag gewoon een McDonald's in zitten! Super handig als je uren lang die winkel leeg koopt en je krijgt trek, dan zit je zo in de McDonald's of bij vele walmarts ook een Subway.

Nadat alle boodschappen gekocht waren, reden we nog een half uurtje door tot aan de volgende camping. Eenmaal aangekomen, nat van het zweet, want phoe phoe.. het was erg warm vandaag ( kleine 40 graden ), doken alle kinderen direct het water in. Buiten het zwembad was het maar moeilijk uit te houden, zowel in de schaduw als de zon. Het zwembad water was al flink opgewarmd en bracht daarom ook niet lekkere koude verkoeling, maar dat mocht de pret zeker niet bederven!
Morgen hebben we weer een lange reisdag voor de boeg, met enkele natuurrijke tussenstopjes en gaan we weer een mooie dag meemaken!

1. Sandra LS .:
    24 juli 2018
    Wat schrijf je toch beeldend Stef ik zie het gewoon voor me ☺. Gave reis hoor .
    😍😍