Dag 6: Portland

20 juli 2018 - Portland, Oregon, Verenigde Staten

Vandaag hebben we de stad Portland zelf bezocht. Uiteraard bekend onder de wie is de mol kijkers! Bij dit tv programma waren ze namelijk een periode in deze stad om de opdrachten uit te voeren. Hier hebben wij ook de bekende brug gezien vab de aflevering uit wie is de mol, en hebben natuurlijk in de straten gelopen met de foodtrucks, waar ze ook een opdracht hebben uitgevoerd.

We zijn naar de stad met het openbaar vervoer gegaan, zoals vaker gebeurt is deze dagen. Eerst een stukje met de bus en overstappen op de tram naar de stad, in totaal een uurtje.
Eenmaal aangekomen in de stad, liepen we direct op een free tour mannetje aan, en besloten met deze man de tour door de stad mee te lopen. Hierin vertelde hij veel van de geschiedenis van de stad, wellicht iets te veel volgens sommige. Hij heeft zo'n 10 keer verteld dat hij naast de free tour, ook een food tour deed waar hij nog meer dan voldoende plek had, wat na 3 keer wel duidelijk was. Maar verder bracht hij het verhaal leuk en was erg enthousiast.
We hebben tijdens de tour het kleinste park van de wereld gezien. Naja park, je kan er niet in staan of zitten. Het is namelijk zo klein, dat er maar 1 plantje in kan! Wel staat er een hekje omheen waardoor het een park moet zijn.
Ook hebben we veel van de stad zelf gezien, en naar mijn mening is de stad erg mooi en vrolijk. Iedereen hier is vriendelijk en daarbij helpt het warme zonnetje uiteraard ook.
Tot slot hebben we lekker geluncht en na de lunch nog een ijsje/koekje en koffie gehaald en zijn weer richting de camping gegaan.
Daar is nog gebruik gemaakt van het zwembad en er was na het eten tijd voor spelletjes. Kortom een rustige avond.
Morgen gaan we weer door naar Walton Lake.

1. Oma Lies:
    22 juli 2018