Dag 25: Death Valley

8 augustus 2018 - Death Valley National Park, Verenigde Staten

Bye Bye Las Vegas. Vandaag gaan we naar het nog stukken warmere Death Valley! Hier staay ons een graadje of 50 op te wachten, waar we eigenlijk niet echt zin in hebben aangezien het de afgelopen dagen al niet uit te houden was.
Om 09:30 reden Roel en Dave met de campers weg, geheel uitgepakt en al, wat best een flinke klus was omdat het erg warm was. De rest van de vakantiegangers dook nog tot een uur of 11:30. Daarna maakte iedereen zich op voor een niet al te lange reis naar de brandende valley.
rond een uur of 1 reden we weg en aten we wat bij de Mac Donalds. Ik werd helaas niet helemaal lekker en misselijk, al trok dat nadat ik heerlijk in de auto zo'n anderhalf uur bij iris geslapen had weer weg. We stapte na ongeveer 2 uur rijden uit bij de eerste stop, waar er een uitzicht punt was. Op het moment dat we uitstapte wisten we niet hoe we erop zouden reageren, aangezien het op dat moment zo'n 48 graden was. Eenmaal uitgestapt werden we overdonderd door de hitte. Het deed pijn aan de huid bij iedereen en we liepen snel naar het uitkijk punt om ook weer snel terug te kunnen naar de auto. Ademen door de neus was ook geen feest, want door de hete lucht deed dat ook zeer. De armen en gezichtjes hadden het desalniettemin ook zwaar te voorduren. Het was veel te warm voor wij al Hollanders. Maar wel eens apart om dit zo mee te maken, al ben je op dit soort momenten wel blij met de Nederlandse warmte!
We reden nog een klein stukje door om vervolgens uit te komen in Badwater, het laagst gelegen plekje van het noordelijk halfrond. Hier zaten we op ruim 80 meter onder zee niveau en je kan het vast al raden, hier was het dus ook nog eens warmer! Yes we kunnen het zeggen hoor, we hebben niet de 50, maar zelfs de 51 graden Celsius aangetikt! Best bijzonder voor ons om mee te maken, maar o zo warm! We stapten uit en weer deed het echt pijn aan onze huid die hitte. We genoten wel even van de aparte omgeving, want alles was dor en bestond uit zout of zand, een apart gezicht! Het was een kale vlakte met hier en daar een kleine zand tornado of een struikje. Af en toe passeerde ook een nieuw model van bijvoorbeeld BMW. In Death Valley testen ze namelijk de nieuwe auto's op de bijzondere natuur en zo zagen we dus bijzonder gestikkerde auto's rijden die voor testritten rondreden.
Na weer een klein stukje rijden over een bijzondere weg tussen bergen die er stonden kwamen we aan bij het hotel. Een mooie hotelkamer en gelukkig goede airco!
We doken snel het zwembad in, wat uiteraard warm was, maar we moesten wat! Na een lange tijd in het zwembad te hebben gelegen hebben we lekker gegeten bij het restaurantje/friettent van het resort en hebben we de avond afgesloten met een gezellige kaart avond! Morgen gaan we weer lang reizen naar de laatste bestemming: Los Angeles. Even een kijkje nemen in de grote beroemdheden stad en uiteraard voor de voetballiefhebbers een balletje trappen met de koning Zlatan!

1. Diana:
    9 augustus 2018
    Ooooh wat vreselijk die hitte! Dat maakt het wel een wat minder leuk om uit te stappen en rustig om je heen te kunnen kijken. Maar wat je zegt een unieke ervaring (alweer een erbij haha). LA the place to be. Doe Zlatan de groetjes van me..