Dag 27: Los Angeles

10 augustus 2018 - Los Angeles, California, Verenigde Staten

Vandaag stonden we erg vroeg op. Om 06:35 ging de wekker en om 07:20 zaten we helemaal klaar in de lobby van het hotel. Klaar voor een super leuke dag in Universal studios Hollywood! Om 07:30 reden we met de bus die bij het jotel hoort naar het attractiepark. We hadden early access. Hier werd gelijk slim gebruik van gemaakt door in de eerste atractie van Harry Potter te gaan. Ik ging zelf samen met Paula niet mee aangezien het geen atractie was voor mensen met een zwakke maag en laat ik daar nou net last van hebben!
Eenmaal toen de atractie klaar was, was ik niet de enige met een zwake maag, Roel bleek er ook een beetje last van te hebben. We vervolgde onze weg naar de tour door de studio's van het park. Heie reden we met een bus voor ongeveer een uur over verschillende filmsets. Ook werd er uitgelegd hoe alles in zijn werk gaat met al die opgenomen films en hebben ze film sets laten zien tijdens de tour wat echt gaaf was. Af en toe hadden we zelf met de bus ook veel actie en schoten we alle kanten op in een 3D simulator die bij de tour hoorde. Leuke extra toevoeging van de rit!
Nadat we klaar waren met de tour gingen de meiden in een achtbaan the mummy, die ze erg eng maar leuk vonden. De rest bleef wachten en dronk en at het een en het ander. Daarna pakte de kids plus Roel de Jurassic park atractie. Een vette wildwaterbaan waarbij je eerst langs verschillende dino's en filmsetjes ging en eindigde in een flinke val naar beneden met het boodje. Kletsnat kwamen we eruit, maar dat was niet erg want het was warm en heerlijk weer.
Daarnaast hebben we de verschillende shows beleefd die er waren. Zo zijn we als eerste naar de dieren show geweest. Een enorm leuke show met honden, katten, vogels, cavia's, ratten en nog een vele boel dieren. Al die dieren hebben in films gespeeld of leiden ze op voor films. Erg leuk om te zien hoe goed die beesten luisteren!
Hierna zijn we naar de special effect show gegaan. Een toffe show waarin ze uitlegden en voordeden hoe de special effects in films tot stand komen. Van een brandende man tot een zwevende astronaut, ze deden ze allemaal voor.
Als laatst van de shows zijn we naar Waterworld gegaan. Dit was echt het hoogte punt van de dag! Een enorm gave show waarbij de goeieriken tegen de slechteriken vechten om aarde. De acteurs die tevens in echte films of series gespeeld hebben, scheurde met boten en jetski's over het water, wat alle kanten op vloog. Er werd veel in geschoten en enorm veel gave explosies, mannen die van hele grote hoogte het water trotseerde en gevechten. Kortom een en al actie! Het mooiste en indrukwekkendste gedeelte was toen er een vliegtuig geluid was en riepen dat hij neer ging storten. Iedereen dacht jaa zal wel dat past hier niet. Fout! Een groot vliegtuig vloog over de muur heen met het nodige vuurwerk en geweld en belande voor onze neuzen in het water. Van achter denken we afgeschoten zo de set op! Echt heel gaaf!
Ook zijn we in the walking dead geweest. Een eng spookhuis met acteurs die je echt goed laten schrikken! Roel, Michal, Isa, Jip en ik durfden er als enige in. Eng was het wel moet ik zeggen! De acteurs waren ontiegelijk goed geschminkt en kwamen heel dichtbij je. Enge zombies kwamen op je af en waren angstaanjagend. Eenmaal overleefd wouden we nog een keer alleen dan met Iris en Merel erbij. Alleen die haakte net voor dat we erin gingen toch af, angst! Dus wij hebben 2x in angst gezeten en het zombie huus getrotseerd!
Verder hebben we een zeer leuke en bijzondere dag gehad! We hebben allemaal genoten van het mooi opgezette park! Het was heerlijk weer en de attracties waren erg leuk!
Kortom; een uitermate geslaagde dag!
Morgen is de laatste echte dag in Los Angeles en tevens onze reis. Hier staat vooral rustig opstaan en zwemmen aller eerst op het programma, later duiken we nog Los Angeles in.
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Diana:
    11 augustus 2018
    Te gek om dit ook te zien Stef. Geniet van jullie laatste dag!
  2. Oma Lies:
    11 augustus 2018
    wat heb jij veel gezien en mee gemaakt geniet van je laatste dag en hele goeie reis terug