Dag 24: Las Vegas

7 augustus 2018 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

De laatste dag in Las Vegas vandaag. Morgen ochtend moeten we gedag zeggen tegen de bijzondere stad en rijden we door naar een nog veel warmer gebied, Death Valley.
De dag begon ook direct snik heet. Zo'n 44 stond er vandaag op het programma en dat begint dus ook al vroeg in de ochtend. We stonden niet te laat op om te beginnen met het opruimen van de camper en inpakken van koffers. Vooral Dave en Paula hielden zich daarmee bezig gedurende dag, terwijl wij aan en voornamelijk in het zwembad lagen. Roel, Michal, Jip en Isa waren al vroeg weg om een mooie helicopter reis te maken boven de grand canyon. Wij doken het zwembad in, om de hitte te overleven.
Iris, Paula, Merel en Dave reden nog even snel voor de laatste tasjes en kleding naar de outlets, om daarna ook te plonsen. Vandaag merkte je weer echt hoe warn het was. Eigenlijk bijna niet uit te houden zonder een zwembad in je buurt. Bijzonder om mee te maken, maar toch al snel verlang je weer naar de Nederlandse temperaturen, in plaats van 44 graden. Morgen staat Death Valley nog te wachten, waar ze rond de 50 graden opgeven! Dat wordt nog een stuk warmer dan hier, dus flink overleven!
Na de hele dag in het zwembad te hebben gehangen, gingen we gezellig uit eten op de strip!
We reden naar de strip en parkeerde hier onze auto in een van de gigantische hotels. We gingen aller eerst naar het hotel Treasure Island, maar helaas waren ze hier bezig met verbouwen van het restaurant. We liepen over de strip naar een volgend hotel, the Mirage. Ook een gigantisch hotel met uiteraard zijn grote Casino. Hier hebben we heerlijk genoten van een groot buffet. Nadat we heerlijk gegeten hebben en allemaal vol zaten, wouden de ouders nog even gaan gokken, wnat dat hoort er nou eenmaal bij! Tot nu toe hadden we nog niet ervaren hoe streng ze zijn in de casino's, maar daar zouden we achter komen! Michal verspilde de eerste dollar. Dave gooide als 2e zijn geld 'weg' in de roullete. Hier maakten wij als kids kennis met de, wat wij vonden overdreven en zeikerig, wet van amerika. We stonden 10 seconden bij Dave te kijken, want dat is gaaf dat gokken! Ik wilde een foto maken van Dave en direcr zaten ze er boven op. Op een directe manier werd ik terecht gewezen dat er geen foto's gemaakt mogen worden. Prima! En we bleven nog even kijken hoe dat roullete werkt. Maar daar dachten de medewerkers uiteraard anders over, meerdere bewakers en medewerkers hielden ons in de gaten en kwamen vertellen dat we moesten blijven lopen uit de buurt van de tafel waar Dave speelde. Na meerdere keren gehoord te hebben dat we weg moesten gaan, gaven we de hoop op en gingen elders staan.
Nadat dave zijn inzet helaas niet heeft om kunnen zetten in een paar miljoen, liepen we naar een ander gok automaat waar Paula en Michal gingen gokken. Hier dachten we wel te kunnen staan en hielden we het langer vol. We konden zien hoe ze beide hun geld omzetten van dollars in enkele centen. Als redelijk snel kwamen er drie 'stoere' kerels op ons aflopen en vertellen dat we weg moesten wezen als kids zijnde. Niet op het pad waar iedereen loopt, nee dit keer als we wouden stilstaan op het marmer! Dat was dus buiten het casino! Hier konden we nog wel net 1 gok automaat zien waar wen vrouwtje flink tekeer ging met dr centen. Al verbaast kletsten we nog even over de aparte wet die ze hier hanteren en hoe apart we het vonden dat het zo streng is, en ook al snel kwam Paula die nog een gokje waagde weer terug. We liepen nog een klein stukje over de strip en gingen weer terug naar de auto's. Dit was de laatste avond van Las Vegas!
Kortom een zeer drukken en bijzondere stad! Ik heb er echt van genoten om hier te zijn! En wil er heel graag nog een keer terug om de dingen die ik nier gezien heb alsnog te zien! See you soon Vegas!

1. Diana:
    8 augustus 2018
    Wat gaaf om dit in het echt te zien en te mogen beleven!!! lijkt me ook weer een supermooie ervaring erbij! Echt een onvergetelijke vakantieeeeee