Dag 23: Las Vegas

6 augustus 2018 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

Vandaag stond weer in het teken van de bijzondere drukke stad; Las Vegas. We stonden optijd op om rond 9 uur te vertrekken naar het winkelcentrum niet heel ver van de camping. We namen de Uber. Een ideale manier om jezelf voor een niet al te duur grapje te vervoeren! Je download de app, geeft aan waar je je bevindt en waar je heen wilt en binnen enkele minuten staat de taxi, oftewel uber voor je neus, top geregeld dus. Aangekomen bij de outlets gingen de remmen los en ging iedereen centen uitgeven. Bij meerdere winkels werd er flink gescoord en dit duurde tot 1 uur. Dave en Roel hadden samen met Jip en Koen de nieuwe auto's opgehaald voor die tijd. Wij hadden een dikke grote Lincoln als wagen, mooi stoer ding! En Roel had een grote ford, ook een flinke bak.
Deze moesten we helaas eind van de middag alsnog omruilen. De koffers zouden er helaas niet in passen, dus moest de stoere bak weg. Maar daar kregen we een andere mooie wagen voor terug! Een luxe grote witte GMC! Om 1 uur gingen we lunchen in het winkelcentrum, om daarna tot ongeveer half 4 nog even door te gaan, al was dar niet helemaal volgens plan omdat koen zijn petjes een klein uur langer duurde dan verwacht. Dave bracht ons snel alvast terug om te plonsen in het zwembad wat overigens een heerlijk bad is.

Na het eten zijn we naar Fremont en de stratosphere tower gegaan, het oude gedeelte van Las Vegas waar alles eigenlijk begonnen is. Hier hebben ze jaren geleden het plan uitgevoerd om het uitgestorven deel van Vegas te renoveren en er iets levendigs van te maken. De eerste gedachte die ik had was; saaie wijken met oude gebouwen. Nou echt niet dus. De stratosphere tower was enorm gaaf, we schoten omhoog met de lift van de hoge toren. Eenmaal aangekomen na een aantal keer slikken en gapen om de druk van de oren af te krijgen, omarmde het prachtige uitzicht van Las Vegas ons. Vanaf zo hoog boven kon je the strip perfect zien liggen en wat een indrukwekkend lichtspectakel de stad is. Overal zie je lampjes bewegen en knipperen. Erg vet om van boven de stad zo te zien! We klommen nog een etage omhoog en hier waren de atracties te zien van de tower. Hier kon je ook echt buiten staan en nog meer genieten in het donker van het uitzicht. Ze hadden zo bijvoorbeeld een korte achtbaan waarbij je volledig over de rand van de tower hangt de afgerond in, best eng! En een grote draamolen soort van die hoog boven de afgrond ronddraaide. Hierna gingen we naar Fremont. We kwamen de parkeergarage uit en bam, een grote mensen massa liep er door de lange straat met casino's, hotels en weet ik het allemaal. Een enorme zipline was er boven ons waarmee je van de ene kant van de straat naar de andere kon vliegen als het ware. Ook is hier de grootste minotor van de wereld! Boven onze hoofden was er een gigantisch scherm wat de hele straat vulde met licht. Overal waren concertjes en straatartiesten bezig. Het was eigenlijk een groot gezellig feest vond ik. Overal was muziek en het was een grote show. We liepen door de straat, niet wetend waar we moesten kijken. Als je links keek, was er een man bezig met leuke googeltrucs en aan de rechter kant waren ze aan het dansen of drummen op emmers. Van alles wat! Na een tijdje rond te hebben gelopen en genoten van alles wat er was gingen we weer terug naar de parkeergarage. Plotseling vielen qlle lichten uit, gevolgd door een flink geluid. Het geluid van een rockband die boven op de gigantische schermen een concert afspeelde. Enorm vet!
We vervolgden de weg naar de camper met de auto, en doken ons bed rond middernacht in.
Morgen is de laatste echte dag in Vegas, waar we de camper in zullen pakken, gaan zwemmen en uit eten gaan op de strip!

1. Opie:
    8 augustus 2018
    Wat gaaf he om dit in het echt mee te maken dat nemen ze je niet meer af wat maak jij veel mee geniet nog maar even lekker hoor gr opie