Dag 11: West Yellowstone

25 juli 2018 - Yellowstone National Park, Wyoming, Verenigde Staten

De ochtend begon met uitslapen! We hoefden pas om 09:30 te vertrekken, en daarom was er nog tijd voor koen om om 09:00 wafels te halen bij de camping en verder de ochtend vooral rustig te beginnen.
We hadden een kortere reis voor de boeg. Het echte dieren spotten is van start gegaan! Want overal waar we kwamen, vooral dichter in de buurt van Yellowstone, waa het heftig speuren in de bossen naar Elken, Beren, Bizons en ander Wildlife.
Onderweg naar west Yellowstone, waar de volgende camping ons opwachtte en waar we steeds verder van de bewoonde wereld zouden komen omdat we op de rand van het nationale park zaten, reden we door een dessert achtig bijzonder gebied. Hier mocht je zoal niet lopen in de omgeving, wat eigenlijk een heel vaag gebied was. Overheidsgebouwen en andere aparte verschijningen waren daar te vinden, met vraagtekens bij sommige gebouwen of voorwerpen. Wel reden we weer langs de typisch amerikaanse huisjes, wat toch altijd een mooi gevoel creëert.

De eerste stop was bij de walmart, waar we voor maarliefst 3 dagen eten en drinken in moesten slaan. Dit moest omdat we ver buiten de bewoonde wereld zouden bivakkeren, en er dus nergens een giga walmart is voor al die bezoekers.
Na de stop besloten we op een mooi plekje naast een paarden race baan te gaan lunchen in de schaduw, want hier was het aardig warm.

Hierna vervolgde we onze reis naar de camping, waar we in de namiddag aan komen. Hier was het wat minder warm, en het waaide hard. Dus werden de truien nodig uit de kast getrokken en er werden wat spelletjes gedaan.
Rond de klok van 6, besloten we om naar de Midway Geyser Basin ( grand prismatic spring ) te gaan en het eerste bekende en bijzondere natuursverschijnsel van Yellowstone National Park te bezoeken.

Eenmaal aangekomen bij de geyser, gelukkig niet meer zo druk als overdag, omdat het enorm druk kan zijn, besloten we om een trail te maken langs alle geysers van dat stuk natuur. Nog niet wetende hoe bijzonder en mooi dit zou zijn, besloten we het hele pad te volgen en alle bijzondere momenten vast te gaan leggen ( in totaal heb ik zo'n 600 kiekjes geschoten in heel Yellowstone ). We liepen over het pad, lichtelijk begon de geur van zwavel van de geysers en de bijzondere wateren de neus te doorboren, wat rook naar rotten eieren.
Maar toen we echt voor de geyser, wat meer een hotwater pool was, stonden werden we overdonderd door het bijzondere natuursverschijnsel! Wat een kleuren kwamen er van die pools af zeg en wat was dat blauwe water helder. Foto's zeggen natuurlijk al veel, maar in het echt was het 10x mooier! Ik was zo verbaasd dat het water zo mooi blauw was, zo helder en zo warm vooral. Stoom kwam van het warme water af, wat net wel/ net niet kookte.
Na meerdere pools te hebben bekeken in dat 'park' daar, en vooral veel bijzonder mooie foto's te hebben gemaakt, gingen we weer terug naar de camping en daar brak nog een avondmaal aan.
Na deze mooie eerste natuur bezienswaardigheid, besloten we te gaan slapen, want om 06:30 de volgende dag moesten we weer vertrekken.