Dag 14: Bear lake

28 juli 2018 - Bear Lake, Verenigde Staten

De dag begon zoals vele dagen weer redelijk vroeg, want we hadden een lange reis van ongeveer 5 uur voor de boeg. We ontbeten en reden via de zuiduitgang het bijzonder mooie Yellowstone uit. We hebben ons laten vertellen door Jeff dat hier de beste kans op dieren en vooral beren is, dus kijken nog een laatste keer speurend de bossen en velden in. Plotseling moesten we vol in de ankers, helaas niet omdat er een beer langs de weg stond, maar omdat een groot hert voor de auto van Roel en Michal sprong en wij ook moesten remmen om het hert vervolgens geschrokken in het bos te zien verdwijnen. Op verder nog een aantal bizons en herten na hebben we tot onze teleurstelling geen beren gezien.
We reden door het nogsteeds bosachtige en mooie landschap, om later op de ochtend een stop te maken bij Grand Teton, een groot en helder meer waarin je normaal de weerspiegeling moet zien van de grote bergen die erachter zijn. Veel sneeuw lag er nog op de bergen, wat een mooi gezicht gaf en ook wat apart. Zo voelde ik me toch een beetje verbonden aan de vakantie van pap, mam en mitch, omdat dit landschap wat weghad van Oostenrijk!
We vervolgden onze weg en kwamen rond de middag aan bij Bearlake. Een erg kindvriendelijke en leuke maar drukke camping. Hier hebben we gebruik gemaakt van het zwembad en de speeltoestellen en hebben de avond rustig af gesloten. We probeerden nog bij het grote en mooie blauwe meer te komen, om wat foto's te maken en het water te testen, maar helaas konden we er niet komen. Morgen staat er weer een lange reis op het programma.