Dag 20: Bryce Canyon National Park

3 augustus 2018 - Bryce Canyon National Park, Verenigde Staten

Na een zeer onrustige nacht, met storm regen en voornamelijk wind werden we wakker met een heerlijk zonnetje inclusief strak blauwe lucht. Vannacht hebben we onderhand de camper vast moeten houden om hem niet weg te laten waaien, maar gelukkig hebben we t weer overleefd. We ontbeten met een fantastisch uitzicht op de bijzondere bergen in Capitol Reef. Dave had als ontbijt heerlijke muffins gehaald, beter begin van de dag is er zo ongeveer niet dus!
Vandaag ging de reis naar Bryce, waar wederom een bijzondere natuur ons op stond te wachten. Op de helft van de reis stopten we op een mooi plekje langs de weg, waar een waanzinnig uitzicht was. Hier hebben de families 2 jaar geleden ook een foto op de weg zittend gemaakt en dat hebben we dit keer inclusief mij weer gedaan. Na een heuse fotoshoot op de kenmerkende Amerikaanse weg en het bijzondere uitzicht op de achtergrond reden we weer verder naar de nieuwe camping. Door ik zeg het maar weer, een bijzonder landschap dat met de minuut veranderde, was dit weer een pleziertje voor de ogen.
Aangekomen op de camping hebben we lekker geluncht en zijn we even gaan zwemmen in het veel te drukke zwembad, waar trouwens toevallig ook andere mensen van een camping van 2-3 dagen geleden lagen, toeval!
Na een verfrissende duik maakten we ons op voor een kort uitstaptje naar Bryce Canyon nnational park. Met een sshuttelbus die voor de camping stopte reden we het national park in. In dit park hadden we na 5 minuten al 3x zoveel wildlife gezien dan in Yellowstone! Om de minuut liep er wel weer een hertje met kindjes rond en langs de weg, geheel vrij in de natuur ofcourse.
We stapten met zn allen uit de bus en bewonderde het uitzicht van Bryce Canyon, in één woord samengevat: WAUW. Enorm bijzonder die natuur weer, ik heb er geen andere woorden voor, het begint bijna eentonig te klinken zo dit! De geërodeerde rotsblokken en gesteente vormen samen een bijzonder en krankzinnig uitzicht, wat je nergens anders zo mooi kan zien. Na de eerste bewondering stapten we in de bus weer en reden naar het tweede punt, waar we weer met open mond en grote ogen konden kijken naar het bijzonder stuk natuur. Het mooie was, wat je duidelijk kon zien, dat je in de verte weer een heel andere natuur zag liggen, totaal iets anders dan we we recht voor ons zagen. Dat gaf weer de diversiteit aan van de natuur in Amerika.
Na dit korte uitstapje gingen we weer met de bus terug naar de camping, om hier naast vervolgens te eten.
Na lekker gegeten te hebben zijn we terug gegaan naar de camper. Op de camping hebben we nog even het laatste hout opgemaakt voor het kampvuur en heerlijk ons mandje in gedoken. Morgen gaan we heerlijk wandelen en gaat Merel paardrijden. Morgen avond gaan Dave, Koen, Iris en ik in een buggy rijden, gevolgd door Isa, Jip, Roel en Michal op quads. P.s. Er zijn weer een aantal foto's toegevoegd van de dagen na en tijdens Yellowstone, dit omdat er einselijk goede wifi was. De foto's zijn verder niet op volgorde of dag dus wederom komen we op een bakkie pleur bij huize ligthart schenk uit!
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Diana:
    4 augustus 2018
    Wat een super mooie foto's Stef! Wat een mooie diverse naturen kom je tegen. Vind het nog steeds leuk om je verslagen te lezen!
  2. Sandra LS .:
    4 augustus 2018
    Echt super gave foto's !!!!!! Komt er vast een van aan je nieuwe slaapkamer muur te hangen
  3. Opie:
    4 augustus 2018
    Wat heb je weer een mooi verslag gemaakten dan die foto wat zijn ze mooi ook ik blijf je met veel plezier volgen geniet er nog maar lekker van.